Περού: Η κυβέρνηση διπλασιάζει την εκτίμησή της για την ποσότητα πετρελαίου που διέρρευσε από διυλιστήριο

 

 Η περουβιανή δικαιοσύνη απαγόρευσε σε τέσσερις υπεύθυνους του ομίλου Repsol, συμπεριλαμβανομένου του προέδρου του στο Περού, του Ισπανού Χάιμε Φερνάντεθ-Κουέστα Λούκα ντε Τένα, την έξοδο από τη χώρα για 18 μήνες – ο χρόνος για να συνεχιστεί η έρευνα για την πετρελαιοκηλίδα

Η περουβιανή κυβέρνηση διπλασίασε την Παρασκευή την εκτίμησή της για την ποσότητα του πετρελαίου που έχει διαρρεύσει στ’ ανοικτά των ακτών της χώρας, από 6.000 σε 12.000 βαρέλια, εκ των οποίων πάνω από το ένα τρίτο έχει συλλεχθεί.

«Επί του παρόντος έχουμε τον αριθμό των 11.900 βαρελιών» που χύθηκαν στη θάλασσα κατά τη διάρκεια της διαρροής της 15ης Ιανουαρίου, έναντι 6.000 που υπολογίζονταν προηγουμένως, δήλωσε ο Περουβιανός υπουργός Περιβάλλοντος Ρούμπεν Ραμίρες σε συνέντευξη Τύπου.

Στις 15 Ιανουαρίου, διαρροή πετρελαίου σημειώθηκε κατά την εκφόρτωση από ένα δεξαμενόπλοιο στο διυλιστήριο Λα Παμπίγια, ιδιοκτησίας του ισπανικού πετρελαϊκού ομίλου Repsol, που βρίσκεται 30 χλμ. βόρεια της Λίμας.

Η πετρελαιοκηλίδα μετακινήθηκε από τα ρεύματα έως και 140 χλμ. βόρεια του διυλιστηρίου. Η πετρελαιοκηλίδα προκάλεσε τον θάνατο χιλιάδων ψαριών και θαλασσοπουλιών και οδήγησε στην ανεργία εκατοντάδες ψαράδες. Στο μέσο του καλοκαιριού στο νότιο ημισφαίριο, ο τουριστικός τομέας της περιοχής επίσης επλήγη σοβαρά.

Σύμφωνα με την κυβέρνηση, περισσότερα από 1.800 στρέμματα ακτογραμμής έχουν μολυνθεί, καθώς και 7.130 στρέμματα θαλάσσιας περιοχής.

«Μέχρι τώρα έχουν συλλεχθεί 4.225 βαρέλια», διευκρίνισε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος Αλφρέντο Μαμάνι, κατά τη διάρκεια της ίδιας συνέντευξης Τύπου.

Σχεδόν 11.900 βαρέλια αντιστοιχούν σε περίπου 1.700 τόνους πετρελαίου.

Συγκριτικά, η βύθιση του υπερδεξαμενόπλοιου Amoco Cadiz το 1978 προκάλεσε τη διαρροή 227.000 τόνων αργού στις γαλλικές ακτές. Το 1999, μετά τη βύθιση του Erika, 20.000 τόνοι βαρέος μαζούτ κατέληξαν στη θάλασσα, επίσης στις γαλλικές ακτές. Έπειτα από έναν μήνα καθαρισμού, συλλέχθηκαν 115.000 τόνοι μείγματος μαζούτ και απορριμμάτων.

Το διυλιστήριο απορρίπτει την ευθύνη και αποδίδει το ατύχημα στα σφοδρά και μεγάλα κύματα που είχε η θάλασσα εκείνη την ημέρα μετά την ισχυρή ηφαιστειακή έκρηξη στα νησιά Τόνγκα, η οποία προκάλεσε τσουνάμι στον Ειρηνικό. Οι υπεύθυνοι του διυλιστηρίου δηλώνουν ότι οι περουβιανές ναυτιλιακές αρχές δεν είχαν εκδώσει προειδοποίηση.

Με απόφαση που εκδόθηκε την Παρασκευή, η περουβιανή δικαιοσύνη απαγόρευσε σε τέσσερις υπεύθυνους του ομίλου Repsol, συμπεριλαμβανομένου του προέδρου του στο Περού, του Ισπανού Χάιμε Φερνάντεθ-Κουέστα Λούκα ντε Τένα, την έξοδο από τη χώρα για 18 μήνες — ο χρόνος για να συνεχιστεί η έρευνα για την πετρελαιοκηλίδα.

«Το αίτημα της εισαγγελίας είναι βάσιμο», δήλωσε ο δικαστής Ρομουάλντο Αγκέντο κατά τη διάρκεια διαδικτυακής ακρόασης, επικυρώνοντας αυτή την απόφαση.

Έρευνα θα διενεργηθεί σε βάρος του Χάιμε Φερνάντεθ-Κουέστα Λούκα ντε Τένα ως φερόμενου «δράστη» του αδικήματος της “επιδεινούμενης περιβαλλοντικής ρύπανσης” κατά του περουβιανού κράτους, αδίκημα που τιμωρείται με φυλάκιση από τέσσερα έως έξι χρόνια. Έρευνα θα διενεργηθεί επίσης σε βάρος των άλλων τριών Περουβιανών αξιωματούχων ως «συνενόχων», σύμφωνα με την εισαγγελία.

«Θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε πλήρως σε οποιαδήποτε ποινική έρευνα, όπως κάνουμε με την προκαταρκτική έρευνα που είναι σε εξέλιξη», αντέδρασε ο ισπανικός όμιλος από τη Μαδρίτη σε email που έστειλε στο Γαλλικό Πρακτορείο.

«Κύριο μέλημά μας είναι ο καθαρισμός του περιβάλλοντος. Η Repsol επικεντρώνει όλες τις προσπάθειές της στις εργασίες καθαρισμού με τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα για να προχωρήσει στις πληγείσες περιοχές», πρόσθεσε.

Η εισαγγελία δήλωσε επίσης ότι είναι «αναγκαίο» να διερευνηθούν οι πιθανές ευθύνες των επικεφαλής περουβιανών δημόσιων οργανισμών που εποπτεύουν τις ναυτιλιακές και πετρελαϊκές επιχειρήσεις.

ΝΕΟ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΟΛΙ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δημοσίευση σχολίου

Copyright © ΝΕΟ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΟΛΙ. Designed by John Tsipas