Μειώσεις τιμών 5% σε 500 από τα... 17.000 προϊόντα στα σούπερ μάρκετ




Χαμηλά θέτει τον πήχη το υπουργείο Ανάπτυξης για την πρώτη φάση της πρωτοβουλίας «Μόνιμη Μείωση Τιμής». Ποιες είναι οι τέσσερις βιομηχανίες που έχουν ήδη αναγγείλει ότι θα προχωρήσουν σε μειώσεις.

Με χαμηλές προσδοκίες εκδόθηκαν τελικά χθες οι υπουργικές αποφάσεις με τις οποίες τίθενται σε εφαρμογή τα μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, τα οποία ψηφίστηκαν προσφάτως από την Βουλή. Η περίπου δεκαήμερη καθυστέρηση στην έκδοση της απόφασης οφείλεται στην τεχνική διαμόρφωση της (ταμπελάκι) που θα έχουν τα προϊόντα των οποίων μειώνεται η τιμή τουλάχιστον κατά 5%, στα ράφια και στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ.

Οι υπάρχουσες εκτιμήσεις, όπως τις ανέφερε χθες σε τηλεοπτική του συνέντευξη ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Κώστας Σκρέκας, κάνουν λόγο για 500 προϊόντα ως τις 30 Νοεμβρίου, όπως εξάλλου είχε γράψει προ ημερών το BD. Αξίζει να σημειωθεί ότι σε ένα μεσαίου μεγέθους σούπερ μάρκετ είναι τοποθετημένα συνολικά περί τα 17.000 προϊόντα (κωδικοί). Πάντως μέχρι τώρα δεν είναι σαφές αν έχει υπάρξει συνεργασία του υπουργείου Ανάπτυξης με την Επιτροπή Ανταγωνισμού, δεδομένου ότι εξαιρούνται της υποχρέωσης των προμηθευτών οι μικρές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όσες δηλαδή έχουν πωλήσεις μικρότερες των 90 εκατ. ευρώ ετησίως.


Αν δηλαδή μία προμηθευτική επιχείρηση αποφασίσει να μειώσεις τις τιμές σε κάποιους κωδικούς προϊόντων της, οι μειώσεις είναι υποχρεωτικές σε όλες τις αλυσίδες που έχουν πωλήσεις άνω των 90 εκατ. ευρώ, σε όσες βρίσκονται κάτω από αυτό το όριο, είναι προαιρετική η επιλογή των προμηθευτών. Διαμορφώνοντας έτσι ένα ανταγωνιστικό μειονέκτημα σε βάρος των μικρών της αγοράς. Ωστόσο πηγές της αγοράς μιλώντας προς το BD δεν έκρυβαν την δυσαρέσκεια τους κυρίως για τις διαστάσεις και την τεχνική της σήμανσης, δεδομένου ότι θα δημιουργήσει αρκετά προβλήματα στην χωροταξία του καταστήματος.

Μάλιστα έλεγαν ότι εγκαίρως είχαν διαβιβαστεί οι παρατηρήσεις τους στο υπουργείο Ανάπτυξης επί του συγκεκριμένου θέματος, από τις οποίες καμία δεν έγινε αποδεκτή. Επίσης, μέχρι τώρα τέσσερις μεγάλες επιχειρήσεις, με ισχυρή επωνυμία προϊόντων, δήλωσαν εγγράφως τη συμμετοχή τους στη μείωση των τιμών και αναμένεται συνέχεια.

Πρόκειται για τη Γιώτης – ο κ. Γιάννης Γιώτης είναι πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών  Βιομηχανιών Τροφίμων – τις γαλακτοβιομηχανίες Δέλτα και Ολυμπος, οι οποίες προβλέπουν την μείωση των τιμών της πρώτης ύλης στο επόμενο διάστημα – έχει ήδη αποκλιμακωθεί έναντι του 2022 – και ως εκ τούτου μπορούν να δεσμευτούν για 6 μήνες, δηλαδή ως τον Μάιο του 2024 και την αλλαντοβιομηχανία Νίκας, που ανήκει στον όμιλο εταιρειών του κ. Σπύρου Θεοδωρόπουλου, η οποία δεσμεύτηκε για ορισμένους κωδικούς της, αλλά όπως έλεγαν οι προαναφερόμενες πηγές, πρόκειται για προϊόντα της εταιρείας με χαμηλή κατανάλωση. Το θέμα είναι αν θα υπάρξει συνέχεια από μεγάλες εταιρείες με ισχυρά επώνυμα προϊόντα, έτσι ώστε να υπάρξει και ο σχετικός ανταγωνισμός στην πτώση των τιμών.    

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΟΛΙ.

Πηγή: businessdaily.gr


Δημοσίευση σχολίου

Copyright © ΝΕΟ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΟΛΙ. Designed by John Tsipas