Θερινές εκπτώσεις: «Πρεμιέρα» με ελπίδες από τους εμπόρους και στόχο για 7 δισ. Τζίρο!

Αν και τα περισσότερα καταστήματα έχουν ξεκινήσει από τις προηγούμενες μέρες τις προσφορές, σήμερα, Δευτέρα, ανοίγει επίσημα η αυλαία των θερινών εκπτώσεων.

Οι έμποροι ελπίζουν πως οι σημαντικά χαμηλότερες τιμές στις οποίες, όπως υπόσχονται, θα διαθέσουν έως τις τέλος Αυγούστου τα προϊόντα τους, θα αποτελέσουν κίνητρο για τους καταναλωτές ώστε να προχωρήσουν σε αγορές. Έπειτα από ένα τρίμηνο υποτονικής κίνησης στην αγορά, απόρροια της πίεσης που δέχεται το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών λόγω της ακρίβειας σε βασικά αγαθά, εκτιμάται πως την περίοδο των εκπτώσεων η κίνηση θα «ζεσταθεί» και τα εμπορικά καταστήματα θα ρευστοποιήσουν το διαθέσιμο εμπόρευμα τους.

«Στόχος του λιανικού εμπορίου το φετινό καλοκαίρι είναι ο συνολικός τζίρος του διμήνου Ιουλίου-Αυγούστου να κινηθεί πάνω από τα περσινά 6 δισ. ευρώ και να φτάσει φέτος τα 7 δισ. ευρώ» επισημαίνει ο πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής, Βασίλης Κορκίδης, προσθέτοντας πως επίσης στόχος είναι «να καταφέρει ως «αντίδοτο» να περιορίσει τον «εθνικό πληθωρισμό» τουλάχιστον κατά μισή μονάδα».

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης επισημαίνει πως «οι εμπορικές επιχειρήσεις προσβλέπουν πολλά από την εκπτωτική περίοδο. Με γεμάτα ράφια, εντυπωσιακές τιμές, χαμόγελο και επαγγελματισμό, είναι έτοιμες όπως πάντα, να υποδεχθούν τους καταναλωτές. Οι ανάγκες είναι πολλές και οι προσδοκίες ακόμη περισσότερες».

«Συγκρατημένη αισιοδοξία» για την θερινή εκπτωτική περίοδο εκφράζει από την πλευρά του ο πρόεδρος του εμπορικού Συλλόγου Πειραιά, Θεόδωρος Καπράλος, μιλώντας στο CNN Greece. «Είναι μία σημαντική περίοδος τόσο για εμάς όσο κι για τους καταναλωτές που σε αυτό το διάστημα θα προσπαθήσουν να καλύψουν τις ανάγκες τους» σημειώνει ο κ. Καπράλος. Εξηγεί πως για την πλειονότητα των εμπορικών καταστημάτων η κίνηση Απριλίου - Μαϊου δεν ήταν ικανοποιητική και μόνο ο Ιούνιος ήταν σχετικά καλύτερος «αλλά όχι όσο θα θέλαμε».

 

Εντατικοί έλεγχοι στην αγορά με «όπλο» την τεχνολογία

Κατά τη διάρκεια της θερινής εκπτωτικής περιόδου εντατικοί αναμένονται οι έλεγχοι στην αγορά από πλευράς των αρμόδιων υπηρεσιών του υπουργείου Ανάπτυξης ώστε να μην υπάρξουν φαινόμενα παραπλανητικών εκπτώσεων από τις επιχειρήσεις.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τη νομοθεσία που βρίσκεται σε ισχύ από τις αρχές του χρόνου, η έκπτωση στην οποία προχωρά το κατάστημα θα πρέπει να γίνεται επί της χαμηλότερης τιμής των προηγούμενων 30 ημέρων. Κι όχι επί της τιμής που είχε το προϊόν μία ή ακόμη και λίγες μέρες πριν. Η χαμηλότερη τιμή του τελευταίου μήνα λαμβάνεται ως τιμή αναφοράς και πάνω σε αυτή θα πρέπει να γίνεται η οποιαδήποτε έκπτωση της επιχείρησης.

Παράλληλα, για πρώτη φορά, όπως έχει γράψει το CNN Greece, θα υπάρχει και η δυνατότητα για ελέγχους στα εμπορικά καταστήματα και εξ αποστάσεως, μέσω ενός νέου ηλεκτρονικού εργαλείου που έχει στη διάθεση του εδώ και περίπου έναν μήνα το υπουργείο Ανάπτυξης, ώστε να διαπιστώνεται εάν οι επιχειρήσεις κάνουν πραγματικές εκπτώσεις στα προϊόντα τους.

Το πλεονέκτημα που προσφέρει ο ηλεκτρονικός έλεγχος που γίνεται απομακρυσμένα, σε σύγκριση με τους επιτόπιους - οι οποίοι επίσης συνεχίζονται - είναι, σύμφωνα με αρμόδιες πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης, πως ο ελεγχόμενος δεν γνωρίζει πότε ακριβώς ελέγχεται, οπότε θα πρέπει να έχει υπόψη του ότι ελέγχεται διαρκώς και για το σύνολο μάλιστα των κωδικών που διαθέτει προς πώληση. Το νέο εργαλείο θα μπορεί να ελέγχει από απόσταση όλα τα στοιχεία της επιχείρησης που είναι απαραίτητα για να διαπιστωθεί ότι αν υπάρχει παράβαση.

Σημειώνεται πως σε περίπτωση παραβάσεων, σύμφωνα με τον νόμο, επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 10.000 ευρώ. Στην επιβαρυντική περίπτωση που οι εκπτώσεις αποδειχτεί ότι είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το 2% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο των 20.000 ευρώ.

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΟΛΙ.

Πηγή:.cnn.gr

Δημοσίευση σχολίου

Copyright © ΝΕΟ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΟΛΙ. Designed by John Tsipas