ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ
ΕΙΜΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣ;
Είμαι δίκαιος, σημαίνει
λογαριάζομαι ή ανακηρύσσομαι δίκαιος από τον Θεό. Η Βίβλος, πολύ καθαρά
διδάσκει τη δικαίωση δια της πίστεως:
«Ο δίκαιος θέλει ζήσει
εκ πίστεως» (Αβακ.β:4 Ρωμ.α:17 Γαλ.γ:11
Εβρ.ι:38).
Ο απόστολος Παύλος
κήρυξε αυτή την αλήθεια: «Έστω λοιπόν γνωστόν εις εσάς, άνδρες αδελφοί, ότι δια
τούτου (του Ιησού) κηρύττεται προς εσάς άφεσις αμαρτιών και από πάντων αφ’ όσων
δεν ηδυνήθητε δια του νόμου του Μωυσέως να δικαιωθείτε, δια τούτου πας ο
πιστεύων δικαιούται» (Πράξ.ιγ:38-39).
Ο Παύλος τόνισε την
δικαίωση δια της πίστεως στα γραφτά του:
«Διότι εξ έργων νόμου
δεν θέλει δικαιωθή ουδεμία σαρξ ενώπιον αυτού επειδή δια του νόμου γίνεται η
γνώρισις της αμαρτίας. Τώρα δε χωρίς νόμου η δικαιοσύνη του Θεού εφανερώθη,
μαρτυρουμένη υπό του νόμου και των προφητών δικαιοσύνη δε του Θεού δια πίστεως
Ιησού Χριστού, εις πάντας και επί πάντας τους πιστεύοντας διότι δεν υπάρχει
διαφορά επειδή πάντες ήμαρτον, και υστερούνται της δόξης του Θεού δικαιούνται
δε δωρεάν με την χάριν αυτού, δια της απολυτρώσεως της εν Χριστώ Ιησού τον
οποίον ο Θεός προέθετο μέσον εξιλεώσεως δια της πίστεως εν τω αίματι αυτού,
προς φανέρωσιν της δικαιοσύνης αυτού, δια την άφεσιν των προγενομένων
αμαρτημάτων, δια της μακροθυμίας του Θεού» (Ρωμ.γ:20-25).
«Εξεύροντες ότι δεν
δικαιούται άνθρωπος εξ έργων νόμου, ειμή δια πίστεως Ιησού Χριστού, και ημείς
επιστεύσαμεν εις τον Ιησούν Χριστόν, δια να δικαιωθώμεν εκ πίστεως Χριστού, και
ουχί εξ έργων νόμου διότι δεν θέλει δικαιωθή εξ έργων νόμου ουδείς άνθρωπος»
(Γαλ.β:16).
Το Ρωμ.δ και Γαλ.γ
περιέχουν επιπλέον διδασκαλία πάνω στο θέμα.
Η κατάληξη είναι:
κανείς δεν μπορεί να δικαιωθεί παρατηρώντας τον νόμο του Μωυσή ή κάνοντας καλά
έργα. Αντίθετα, ο μόνος δρόμος για τη σωτηρία είναι δια πίστεως στον Ιησού
Χριστό και την θυσία Του για μας. Έχοντας εδραιώσει αυτό, το επόμενο βήμα είναι
να εξετάσουμε ποια είναι η πραγματική πίστη στον Χριστό και πως μπορούμε να την
έχουμε.
Δικαίωση δια πίστεως
δεν σημαίνει σωτηρία με το να πιστεύεις κάποια πράγματα, αντί να πράττεις το
σωστό. Σημαίνει ότι έρχεσαι μπροστά στον θρόνο της χάρης με τις αρετές και τα
προσόντα του Χριστού, αντί τα δικά σου.
Πηγή: epistoligr.blogspot.com
Δημοσίευση σχολίου