Θα επιχειρήσουν οι Τούρκοι άσκηση SAR;

 



 

Ιδού ο στόχος της Άγκυρας

Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες ανοικτών τουρκικών πηγών, υπάρχουν σημαντικές ενδείξεις ότι οι Τούρκοι θα προβούν σε σειρά προκλητικών ενεργειών στα πλαίσια της άσκησης "Γαλάζια Πατρίδα 2021", η οποία ξεκίνησε χθες σε Μεσόγειο και Αιγαίο, όπως ανακοίνωσε το τουρκικό υπουργείο Άμυνας.

 

Όπως μεταδίδουν τουρκικά μέσα ενημέρωσης, η άσκηση θα συνεχιστεί μέχρι τις 7 Μαρτίου και αποσκοπεί στην αξιολόγηση της ετοιμότητας του επιτελείου, των μονάδων και των πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού. Στην άσκηση συμμετέχουν 87 πλοία 27 αεροσκάφη και 20 ελικόπτερα.

 

 

 

Η άσκηση στοχεύει στη δοκιμή δυνατοτήτων των μονάδων για κοινές ναυτικές επιχειρήσεις με στόχο την αύξηση της ετοιμότητας μάχης τους. Κατά τη διάρκεια της άσκησης θα συμμετάσχουν 82 πλοία του Πολεμικού Ναυτικού, 5 περιπολικά πλοία, 12 θαλάσσια ελικόπτερα μαζί με μη επανδρωμένα αεροσκάφη, ομάδες βατραχανθρώπων  SAT/SAS από την Διοίκηση Ναυτικών Δυνάμεων, ελικόπτερα γενικής χρήσης και επιθετικά ελικόπτερα από τη Διοίκηση Χερσαίων Δυνάμεων. Θα συμμετάσχουν επίσης μαχητικά αεροσκάφη F16 και F4. 


Έχει τη δυνατότητα να ολοκληρώνει κρίσιμες αποστολές, εντοπίζοντας ναυάγια υποβρυχίων, να παρέχει ιατρική βοήθεια και υποστήριξη εξαερισμού στο προσωπικό του υποβρυχίου, να θεραπεύει το προσωπικό του υποβρυχίου σε θαλάμους σταθερής συμπίεσης για αποσυμπίεσης και να μεταφέρει ασθενείς μέσω της πλατφόρμας ελικοπτέρων στο κατάστρωμα πτήσης. 
Νωρίτερα σήμερα απέπλευσε από το λιμάνι πλησίον Κωνσταντινούπολης, με κατεύθυνση το Αιγαίο, το TCG Alemdar, το οποίο είναι πλοίο διάσωσης πληρώματος υποβρυχίου του τουρκικού πολεμικού ναυτικού, έως θαλάσσιο βάθος 600 μέτρων. Διαθέτει υπερβαρικό θάλαμο, ατμοσφαιρικές στολές κατάδυσης και άλλο απαραίτητο εξοπλισμό. Είναι δε πιστοποιημένο σκάφος τόσο για το NSRS του ΝΑΤΟ όσο και για τα SRDRS των ΗΠΑ.

Έχει επίσης τις δυνατότητες, ενεργού σόναρ, σύστημα καταγραφής ακουστικής παρακολούθησης, σύστημα υποβρύχιας τηλεφωνίας, όχημα με τηλεχειρισμό (ROV) και σύστημα σόναρ πλευρικής σάρωσης.

Λειτουργεί έως τα 5 μποφόρ και είναι εξοπλισμένο με ελικόπτερο γενικής χρήσης 12 τόνων, το οποίο μπορεί να αναπτυχθεί στο κατάστρωμα  του σκάφους, και να εκτελέσει δραστηριότητες προσγείωσης και απογείωσης μέχρι 4 μποφόρ. 

Το σκάφος μπορεί επίσης να αγκυροβολήσει στα 652 μέτρα με σύστημα αγκύρωσης από τέσσερα σημεία. Με αυτό το χαρακτηριστικό, έχει τεκμηριωθεί ως σκάφος που μπορεί να αγκυροβολήσει σε τέσσερα σημεία σε αυτό το βάθος.

Συνολικά  υπηρετείται από 125 άτομα, 95 από τα οποία είναι το προσωπικό του σκάφους και 30 από αυτά είναι προσωπικό διάσωσης.

Υπάρχουν βάσιμες ενδείξεις ότι η Τουρκία θα επιχειρήσει να προβεί σε άσκηση θαλάσσιας διάσωσης πληρώματος υποβρυχίου, εντός της θαλάσσιας περιοχής που οριοθέτησε με την παράνομη NAVTEX της και συγκεκριμένα πάνω στον 25ο Μεσημβρινό και σε θαλάσσιο βάθος μικρότερο των 500 μέτρων.

Με τον τρόπο αυτό θα επιχειρήσει να δείξει ότι ανήκει στη δικαιοδοσία της για έρευνα και διάσωση το Αιγαίο, από τον 25ο Μεσημβρινό και ανατολικότερα.

Η υπάρχουσα τουρκική NAVTEX περιλαμβάνει τη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Λήμνου-Σκύρου, η οποία από πλευράς υποτιθέμενης σύμφωνα με τους Τούρκους δικαιοδοσίας χωρίζεται σε δύο μέρη.

Αυτό που είναι Νοτίως Αγίου Ευστρατίου μέχρι και Βορείως Λήμνου που ανήκει στη δικαιοδοσία της Διοίκησης Περιοχής Μαρμαρά-Στενών, της Διοίκησης Ασφαλείας Ακτών και αυτό Νοτίως Αγίου Ευστρατίου-Ανατολικά Σκύρου και νοτιότερα έως νοτίως Ρόδου που ανήκει στη δικαιοδοσία της Διοίκησης Περιοχής Θάλασσας Αιγαίου της Διοίκησης Ασφαλείας ακτών.

Αυτό σημαίνει στην πράξη δυνατότητας πολλαπλών μέσων από 2  Υποδιοικήσεις της Διοίκησης Ασφαλείας ακτών για έρευνα και διάσωση.

Μεγάλη προσοχή στον Άγιο Ευστράτιο.

 

ΝΕΟ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΟΛΙ.

Πηγή: pentapostagma.gr

Δημοσίευση σχολίου

Copyright © ΝΕΟ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΟΛΙ. Designed by John Tsipas