Το γερμανικό υποβρύχιο Type 212 U36 διαθέτει νέα τεχνολογία που το καθιστά σχεδόν πλήρως αθόρυβο

 



Ένας από τους άλλους παράγοντες που συμβάλλουν στη στάθμη θορύβου είναι οι λεπίδες έλικα, οι οποίες μπορούν να προκαλέσουν ένα υποβρύχιο φαινόμενο που ονομάζεται «σπηλαίωση», όπου σχηματίζονται φυσαλίδες κατά μήκος των άκρων της λεπίδας και προκαλούν θόρυβο

Στην ταινία «Το κηνύγι του Κόκκινου Οκτώβρη», η Σοβιετική Ένωση διαθέτει ένα νέο υποβρύχιο με ένα μυστηριώδες νέο σύστημα σιωπηλής πρόωσης, που ονομάζεται «κάμπια».

 

Η νέα τεχνολογία, που αποκαλύπτεται σε φωτογραφίες κατασκόπων, αποκαλύπτει  ένα όπλο πρώτου χτυπήματος, του χειρότερου είδους.

 

Μην ανησυχείτε, καθώς ο καπετάνιος Marko Ramius θα το παραδώσει στον Jack Ryan και τους Αμερικανούς.

 

Στην πραγματικότητα, η υποβρύχια πρόωση είναι ένα συνεχώς εξελισσόμενο μέσο που υπάρχει σε μεγάλο βαθμό στις σκιές λόγω της ευαίσθητης φύσης του, αναφέρει ο Tyler Rogoway του The War Zone.

 

Όσον αφορά τα υποβρύχια, η σιωπή είναι επιβίωση, οπότε οποιοσδήποτε τρόπος για να κάνετε ένα σκάφος πιο ήσυχο και πιο αποτελεσματικό θεωρείται δυνητικά επαναστατικό και είναι ένα καλά προστατευμένο μυστικό.

 

Το νέο  γερμανικό υποβρύχιο Type 212  με  τον νέο περίεργο προωστήρα του.

 

Παραδόξως, δεν ελήφθησαν μέτρα ασφαλείας κατά τη δημόσια εμφάνιση του  υποβρυχίου τύπου 212 U36, το οποίο έφερε κάτι ασυνήθιστο, το Propeller Boss Vortex Diffuser (PBVD) , σύμφωνα με το War Zone.

 

Και πάλι, η βασική ιδέα πίσω από αυτήν την τεχνολογία δεν είναι πραγματικά μυστική ή νέα, καθώς χρησιμοποιείται επίσης σε εμπορικές εφαρμογές όπου η αυξημένη απόδοση ακόμη και σε μονοψήφια ποσοστά μπορεί να σημαίνει μεγάλη εξοικονόμηση καυσίμου.

 

Το κυλινδρικό σύστημα PBVD βρίσκεται πάνω από το κέντρο των παραδοσιακών ελίκων. Ο ειδικά επεξεργασμένος πυρήνας του λειτουργεί για να μειώσει σημαντικά την αναταραχή που εκπέμπεται από το κέντρο περιστροφής.

 

Αυτό όχι μόνο μειώνει την ακουστική υπογραφή της έλικας, αλλά βελτιώνει επίσης την αποτελεσματικότητα και την ώθηση της πρόωσης.

 

Ένας από τους άλλους παράγοντες που συμβάλλουν στη στάθμη θορύβου είναι οι λεπίδες έλικα, οι οποίες μπορούν να προκαλέσουν ένα υποβρύχιο φαινόμενο που ονομάζεται «σπηλαίωση», όπου σχηματίζονται φυσαλίδες κατά μήκος των άκρων της λεπίδας και προκαλούν θόρυβο.

 

Η δουλειά των υποβρυχίων μηχανικών είναι να τροποποιήσουν το σχήμα της έλικας για να μειώσουν την αναταραχή και να μειώσουν τον συνολικό θόρυβο των λεπίδων καθώς τεμαχίζουν το νερό.

 

Συνήθως ονομάζεται Propeller Boss Cap Fins (PBCF) στον εμπορικό κόσμο, η τεχνολογία αναπτύχθηκε τη δεκαετία του 1980 και χρησιμοποιείται ευρέως σήμερα με χιλιάδες πλοία που ταξιδεύουν μαζί τους, ανέφερε το War Zone.

 

Η προσαρμογή αυτής της τεχνολογίας από την Thyssen Krupp φαίνεται να είναι σχεδόν "μη εγκεφαλική" για τη στρατιωτική βιομηχανία υποβρυχίων.

 

Ωστόσο, η μετανάστευσή του στον υποβρύχιο χώρο είναι αρκετά ενδιαφέρουσα και ο περίπλοκος κυλινδρικός σχεδιασμός του PBVD που φαίνεται στο U36 είναι σαφώς πιο περίπλοκος από τα συστήματα πτερυγίων που χρησιμοποιούνται στα εμπορικά ξαδέλφια του.

 

Αυτό πιθανότατα οφείλεται στις υψηλότερες στροφές του υποβρυχίου στηρίγματος και τη μοναδική εστίαση στη μέγιστη μείωση του θορύβου, ανέφερε το War Zone.

 

Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, οι προωστήρες αντικατέστησαν τις παραδοσιακές προπέλες σε ορισμένα προηγμένα υποβρύχια, συμπεριλαμβανομένων των πλοίων πυρηνικής επίθεσης κατηγορίας Seawolf και Βιρτζίνια του Πολεμικού Ναυτικού των Η.Π.Α.

 

Αλλά τώρα φαίνεται ότι ορισμένα μικρότερα ηλεκτρικά ντίζελ προσθέτουν επίσης κάτι νέο στα προωστικά τους συστήματα που παρέχουν καλύτερη απόδοση σε χαμηλότερα επίπεδα θορύβου.

 

Το EnergoProFin της Wärtsilä είναι ένα τέτοιο προϊόν που συνοδεύεται από τον ισχυρισμό του κατασκευαστή ότι μπορεί να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου έως και 5% για τα μεγάλα πλοία.

 

Η Marine Propulsion περιγράφει την αποτελεσματικότητα του EnergoProFin ως εξής:

 

"Η αποδυνάμωση του στροβιλισμού της πλήμνης  πίσω από την έλικα μειώνει την αντίσταση της προπέλας και εκδηλώνεται ως αυξημένη ώθηση. Η εκτροπή της ροής πίσω από την έλικα από τα βελτιστοποιημένα προφίλ πτερύγια μειώνει τη ροπή της έλικας. Εκτός από τη βελτιωμένη προωστική απόδοση, η νέα προπέλα Wärtsilä EnergoProFin μπορεί επίσης να εφαρμοστεί σε μειωμένο θόρυβο και δονήσεις που προκαλούνται από έλικα" .

 

Ενώ σε αυτό το σημείο δεν είναι γνωστό εάν πρόκειται, πράγματι, για μια σημαντική ανακάλυψη για το γερμανικό ναυτικό, σύντομα θα το μάθουμε.

 

Το Type 212 της Γερμανίας διαθέτει επίσης:

 

Ένα διπλό κύτος που εκτοπίζει 1.800 τόνους βυθισμένους και είναι κατασκευασμένο από μη μαγνητικά υλικά, ώστε να μην είναι αποδεκτό να ανιχνευθεί από ανιχνευτές μαγνητικής ανωμαλίας.

 

Οι κυψέλες καυσίμου με καύσιμο υδρογόνου αποθηκεύονται μεταξύ των εξωτερικών και εσωτερικών κύτους πίεσης, επιτρέπουν την κατάδυση του  υποβρυχίου  για τρεις εβδομάδες.

 

Ενώ ο τύπος 212 μπορεί να επιτύχει υποβρύχιες ταχύτητες έως και 23 mph, η βιώσιμη ταχύτητα πλεύσης του είναι πιο κοντά στα 9 mph ενώ χρησιμοποιεί μόνο το σύστημα Air Independent Propulsion.

 

Προοριζόταν ως ένα "κρυφό σκάφος"  και κυνηγός πλοίων, γι 'αυτό το όπλο του αρχικά περιοριζόταν σε τορπίλες.

 

Οι έξι σωλήνες του μπορούν να πυροδοτήσουν έως και δεκατρείς 533 χιλιοστά DM2A4 Τορπίλες Seahake.

 

Το Γερμανικό Πολεμικό Ναυτικό άρχισε να εγκαθιστά την ικανότητα πυροδότησης πυραύλων οπτικών ινών IDAS

 

Το Γερμανικό Πολεμικό Ναυτικό εργάζεται επίσης για την εγκατάσταση ενός ανασυρόμενου 30mm Moray αυτόματου πυροβόλου για την παροχή πυρών  υποστήριξης για ειδικές δυνάμεις.

 

Ωστόσο, σε μια σύγχρονη συστροφή, ο ανασυρόμενος ιστός του,το  κανόνι, θα μπορούσε επίσης να φιλοξενήσει τρία drone Aladin.

 

Ουσιαστικά είναι μια πολύ καινοτόμος εφαρμογή ήδη γνωστής τεχνολογίας που θα αλλάξει πολλά αναφορικά με την κυριαρχία στο βυθό της θάλασσας.

 

Ειδικότερα για το Αιγαίο, τυχόν απόκτησή του θα είναι εκείνη που θα εδραιώσει ακόμη περισσότερο την κυριαρχία μας.

 

ΝΕΟ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΟΛΙ.

 

Πηγή: pentapostagma.gr

Δημοσίευση σχολίου

Copyright © ΝΕΟ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΟΛΙ. Designed by John Tsipas