Σκλαβενίτης: Αποδίδει καρπούς η επένδυση στην Χαλκιαδάκης !Το χρυσό μέρισμα!!!


Η «απόβαση στην Κρήτη» αποδίδει καρπούς για τον Σκλαβενίτη σχεδόν δέκα χρόνια μετά την εξαγορά του 60% της Χαλκιαδάκης

Η… απόβαση στην Κρήτη, όπως όλα δείχνουν, αποδίδει καρπούς για τον Σκλαβενίτη. Σχεδόν δέκα χρόνια μετά την εξαγορά της πλειοψηφίας του Χαλκιαδάκη, ο μεγαλύτερος λιανέμπορος της χώρας «βλέπει» τις επιδόσεις του στο νησί να μεγαλώνουν χρόνο με τον χρόνο.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τον δημοσιευμένο ισολογισμό η συγκεκριμένη θυγατρική κατάφερε να βελτιώσει αισθητά τις επιδόσεις της, παρουσιάζοντας έσοδα 190 εκατ. ευρώ (αυξημένα κατά 8,5%) και διατηρώντας την κερδοφορία στα επίπεδα των 9,7 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, χάρη στα καλά αποτελέσματα, η εταιρεία αποφάσισε να προχωρήσει στη διανομή μερίσματος ύψους 9,1 εκατ. ευρώ (σε αντίθεση με την The Mart, την θυγατρική του ομίλου στο χονδρεμπόριο).

Ήταν Σεπτέμβριος του 2014 όταν η οικογένεια Σκλαβενίτη, στο πλαίσιο ανάπτυξης των δραστηριοτήτων της ανακοίνωσε την εξαγορά του 60% της αλυσίδας «Χαλκιαδάκης», έναντι τιμήματος περίπου 25 εκατ. ευρώ και έκανε το μεγάλο βήμα επέκτασης στην κρητική αγορά.

Το ποσοστό αυτό ανήκε στον Βερόπουλο, ο οποίος εκείνη την εποχή φυλλορροούσε υπό το βάρος της κρίσης και αναζητούσε σανίδα σωτηρίας. Περίπου δύο χρόνια αργότερα, η ιστορική αλυσίδα πέρασε στον έλεγχο του ομίλου METRO της οικογένειας Παντελιάδη.


 

Το στοίχημα των τιμών

Σημαντικό ρόλο στην επιτυχία του εγχειρήματος, όπως τουλάχιστον προκύπτει από τις αναφορές της διοίκησης στις οικονομικές καταστάσεις για την χρήση του 2022 φαίνεται να οφείλεται στην ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική που ακολουθεί. Μια στρατηγική που ακολουθεί και τηρεί σταθερά και ο μητρικός όμιλος.

Για τη μείωση του κινδύνου τιμών μάλιστα, η διοίκηση της Χαλκιαδάκης «παρακολουθεί συστηματικά σε μηνιαία βάση, τις μεταβολές στις δαπάνες της, αξιολογεί την επίδρασή τους στα αποτελέσματα χρήσης, απορροφά το κόστος που της αναλογεί και αναπροσαρμόζει κατά το υπόλοιπο, τις τιμές των πωλούμενων αγαθών».

Προκειμένου να αντιμετωπίσει τον κίνδυνο αρνητικής επίδρασης στα περιθώρια μικτής κερδοφορίας από την αύξηση των πρώτων υλών και του ενεργειακού κόστους, η εταιρεία υιοθετεί ένα οργανωμένο προγράμματος μείωσης λειτουργικού κόστους και παράλληλα «παρακολουθεί σε συνεχή βάση τις τιμές των εμπορευμάτων και προβαίνει σε σχετικές συμφωνίες με τους προμηθευτές της χωρίς να προβαίνει σε αντιστάθμιση του κινδύνου αυτού με παράγωγα».

 

Από την «πηγή του Δρόσου» κυρίαρχος στην Κρήτη

Η «Χαλκιαδάκης» δραστηριοποιείται στον χώρο των σούπερ μάρκετ από το 1980, ενώ το 1994 εισήχθη στο μετοχικό της κεφάλαιο ο όμιλος Βερόπουλου. Η ιστορία της οικογένειας Χαλκιαδάκη ωστόσο ξεκινά από τις αρχές του αιώνα. Από ένα μικρό μαγαζί με το πρωτότυπο όνομα «Η πηγή του Δρόσου», που άνοιξε στο Γαράζο Μυλοποτάμου. Ακολούθησε η εμπορική δραστηριότητα στο Ηράκλειο, με καταστήματα χονδρικού και λιανικού εμπορίου.

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην ιστοσελίδα της εταιρείας, το μεγάλο άλμα έγινε όταν οι αδελφοί Χαλκιαδάκη αποφάσισαν να αλλάξουν την εικόνα της τοπικής αγοράς. Οι νέοι επιχειρηματίες ήξεραν καλά τον καταναλωτή της Κρήτης. Κρητικοί και οι ίδιοι, ένιωσαν την ευθύνη απέναντι στον πελάτη ο οποίος πελάτης, όμως, δεν ήταν ξένος και άγνωστος. Ήταν ο φίλος, ο γείτονας, ο συγγενής ή, έστω, ο γνωστός. Και ο φίλος απαιτεί από τον φίλο του σεβασμό. Το Ηράκλειο ήταν μικρότερο και ασφαλώς πιο ανθρώπινο.


Οι διαφημίσεις που ξάφνιασαν

Το Ηρακλειώτικο κοινό έδειχνε να ξαφνιάζεται. Για Σούπερ Μάρκετ είχε ακούσει ξανά, καθώς υπήρχαν και παλαιότερες προσπάθειες για τη δημιουργία σύγχρονων αγορών. Οι προσπάθειες αυτές, όμως, δεν είχαν συνέχεια. Για πολλούς το καινούριο Σ/Μ έδειχνε να ξεφεύγει από τα δεδομένα της τοπικής αγοράς.

Οι πρώτες διαφημίσεις ξάφνιασαν επίσης. Κάθε Τρίτη στις σελίδες των εφημερίδων υπήρχε το παχύ πλαίσιο, όπου δημοσιεύονταν οι προσφορές της εβδομάδος. «Μ’ αυτές τις προσφορές δίνεται η ευκαιρία στον κόσμο να ψωνίζει σχεδόν σε τιμές κόστους είδη βασικής ανάγκης…» έγραψε ο τύπος της εποχής.

Τελικά ήταν ο καινούριος τρόπος αγορών. Ήταν η ποικιλία και η ποιότητα. Ήταν το πρώτο βήμα μιας εποχής που αργά ή γρήγορα θα έφτανε και στην Κρήτη. Σήμερα, η αλυσίδα είναι ηγέτιδα δύναμη στον νησί, απασχολεί περίπου 1.500 εργαζόμενους και διατηρεί δίκτυο περίπου 40 καταστημάτων στην Κρήτη.

 


ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΟΛΙ.

Πηγή:  ot.gr

Δημοσίευση σχολίου

Copyright © ΝΕΟ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΟΛΙ. Designed by John Tsipas