Το βαθύ επιτελικό κομματικό κράτος όλων των κυβερνήσεων
παρέχει σε διεθνές και σε Ελληνοτουρκικό πλαίσιο όλα τα νομικά, διπλωματικά,
πολιτικά και επιχειρησιακά επιχειρήματα, τα οποία χρησιμοποιεί ο Ερντογάν
σήμερα για να αποξηραίνει και να αποστραγγίζει την Ελληνική κυριαρχία στο
Αιγαίο και όλα τα Ελληνικά κυριαρχικά και Εθνικά συμφέροντα και δικαιώματα
εντός του FIR Αθηνών/Κωνσταντινούπολης από εκβολές Εβρου μέχρι 15 ν.μ.
ανατολικά Καστελόριζου.
Η παρούσα κυβέρνηση και όλα τα κόμματα που έχουν ασκήσει
εξουσία περιτυλίγουν την αδιαφορία και την ανεπάρκεια του κομματικού κράτους με
συγκάλυψη και απόκρυψη των στοιχείων, με αποτέλεσμα να παρέχεται στην Αγκυρα το
πλεονέκτημα πότε και τι ελληνικό θα αρπάξει από το Αιγαίο.
Η Τουρκία στις 20 Μαρτίου 2023 ενημέρωσε εγγράφως όλες τις
χώρες και όλους τους διεθνείς οργανισμούς και το ΔΔΧ ότι η Ελλάδα παραβιάζει το
καθεστώς αποστρατιωτικοποίηση που επιβάλλουν οι Συνθήκες Λωζάννης και Παρισίων,
διότι εκτελεί αεροναυτικές ασκήσεις και εκπαιδεύσεις στα κάτωθι νησιά, που κατά
την Αγκυρα τελούν υπό καθεστώς αποστρατιωτικοποίησης. Τα αναγράφει μάλιστα με
τα τουρκικά ονόματα που υπήρχαν επί… Οθωμανικής Αυτοκρατορίας: SAKIZ (XIOS),
IPSARA (PSARA), SISAM (SAMOS), AHIKERYA (NICARIA), INSTANKOY (COS), KELEMEZ
(CALIMNOS), KERPE (SCARPANTO – ΚΑΡΠΑΘΟΣ), MEIS (CASTELLORIZO), RHODES (RODOS),
COBAN (CASSOS).
Γι’ αυτές τις κατά την Τουρκία ελληνικές παραβιάσεις των
Συνθηκών, η Αγκυρα στις 20 Μαρτίου 2023 εξέδωσε τη διεθνή αγγελία Α 1910/23, με
την οποία ενημέρωσε σχετικά όλες τις πολιτικές και στρατιωτικές αεροπορίες,
καθώς και τις αεροπορικές και ναυτιλιακές εταιρίες.
Εως σήμερα το βαθύ κράτος (ΥΠΑ, ΑΠΑ, ΥΠΕΞ) δεν έχει εκδώσει
έστω και τυπικά διεθνή αγγελία για να ενημερώσει τη διεθνή κοινότητα ότι η
Ελλάδα δεν παραβιάζει τις Συνθήκες, διότι αυτές δεν απαγορεύουν στρατιωτικές
ασκήσεις στα νησιά που επικαλείται η Τουρκία.
Ολες οι κυβερνήσεις από το 1980, όταν η Αγκυρα έθεσε θέμα
αποστρατιωτικοποίησης των νησιών του Αν. Αιγαίου στο ΝΑΤΟ, έστω και τυπικά ή
καθυστερημένα ενημέρωναν τη διεθνή κοινότητα ότι η Ελλάδα δεν παραβιάζει τις
Συνθήκες. Αντιθέτως η κυβέρνηση της Ν.Δ. δεν έχει εκδώσει καμιά απαντητική αγγελία,
με αποτέλεσμα άπαντες ανά την υφήλιο να γνωρίζουν ότι η Ελλάδα παραβιάζει τις
Συνθήκες και λόγω της μη ελληνικής απάντησης να φαίνεται διεθνώς ότι η
κυβέρνηση αποδέχεται τις θέσεις της Αγκυρας ότι πράγματι η Ελλάδα παρανομεί, με
ό,τι αυτό συνεπάγεται για το ΔΔΧ.
Η αδρανής κυβέρνηση
Το παράδοξο, που δείχνει ότι το βαθύ κράτος της κυβέρνησης
λόγω αδιαφορίας και ανεπάρκειας λειτουργεί σαν παράσιτο σε βάρος της χώρας,
είναι το γεγονός ότι σε προηγούμενες περιπτώσεις η κυβέρνηση αντιδρούσε -έστω
και καθυστερημένα- και εξέδιδε απαντητική αγγελία, με την οποία έστω και τυπικά
διασφάλιζε τα εθνικά συμφέροντα στο Αιγαίο.
Ομως στην προκειμένη περίπτωση δεν το έπραξε για να
διασφαλίσει τα εθνικά συμφέροντα. Το κακό, όμως, έστω και μια φορά να συμβεί
φέρνει την καταστροφή, όπως, για παράδειγμα, συνέβη δυστυχώς στα Τέμπη.
Η εξωτερική πολιτική για τις Συνθήκες είναι αποκλειστικά
ευθύνη του ΥΠΕΞ. Η ΥΠΑ και η ΑΠΑ, που είναι οι αρχικοί και οι βασικοί αποδέκτες
των τουρκικών αγγελιών για τα δήθεν αποστρατιωτικοποιημένα νησιά, όφειλαν να
ενημερώσουν το ΥΠΕΞ, το οποίο θα καθόριζε το κείμενο της αντίδρασης στους
ισχυρισμούς αποστρατιωτικοποίησης των νήσων που προαναφέρθηκαν.
Στην περίπτωση κατά την οποία για οποιοδήποτε λόγο δεν
ενημέρωσαν εγγράφως το ΥΠΕΞ, οφείλει ο πρωθυπουργός να παρέμβει άμεσα με
ριζικές αλλαγές στις δύο αυτές υπηρεσίες, διαφορετικά κινδυνεύουν να
μετονομαστούν σε… Υπηρεσία Παντοτινής Αδιαφορίας (ΥΠΑ) και σε Αρχή
Περιορισμένης Αντίληψης (ΑΠΑ). Και τούτο διότι λόγω αδιαφορίας κατασκευάζεται
σταδιακά τορπίλη εναντίον της ελληνικής κυριαρχίας, την οποία θα οπλίσει αργά ή
γρήγορα η Τουρκία, είτε επιχειρησιακά είτε νομικά, στο ΔΔΧ, με αποτέλεσμα
αναγκαστικά να οδηγηθεί η Ελλάδα σε αναθεώρηση των Συνθηκών με ό,τι
δυσμενέστατο συνεπάγεται.
Στην περίπτωση όμως που ΥΠΑ και ΑΠΑ ενημέρωσαν το ΥΠΕΞ και
αυτό αδιαφόρησε, η απόδοση ευθυνών από τον πρωθυπουργό πρέπει να είναι άμεση,
διαφορετικά θα πρόκειται για αναβάθμιση/επιβράβευση του κομματικού κράτους των
αρεστών σε βάρος της χώρας.
Τα λάθη
Το θέμα της αποστρατιωτικοποίησης των νήσων του Αιγαίου λόγω
Συνθηκών άρχισε το 1980. Εκτοτε οι πολιτικές και οι στρατιωτικές ηγεσίες του
ΝΑΤΟ έχουν εκδώσει πέντε διαταγές με τις οποίες «απαγορεύουν στα στρατιωτικά
αεροσκάφη των χωρών του ΝΑΤΟ να προσεγγίζουν εγγύτερα των 6 ν.μ. από τις ακτές
20 ελληνικών νησιών», τα οποία αναφέρονται στις Συνθήκες.
Μολονότι οι διαταγές αυτές του ΝΑΤΟ είναι παράνομες και
μολονότι το ΝΑΤΟ δεν αποδέχεται τα 10 ν.μ. του ΕΕΧ, καμία κυβέρνηση μέχρι
σήμερα δεν φρόντισε να αποσυρθούν οι διαταγές του ΝΑΤΟ που προκαλούν μέγιστη
βλάβη στην ελληνική κυριαρχία των νήσων του Αιγαίου. Αποτέλεσμα της αδιαφορίας
των ελληνικών κυβερνήσεων ήταν ο ICAO να αποδεχθεί το 1996, επί κυβέρνησης
ΠΑΣΟΚ, τις θέσεις του ΝΑΤΟ και της Τουρκίας και να απαγορεύσει στο στρατιωτικό
ελικόπτερο της Λήμνου να εκτελεί έρευνα και διάσωση λόγω
«αποστρατιωτικοποίησης» της Λήμνου. Ετσι, σύμφωνα με ΝΑΤΟ και ΙCAΟ, τα
στρατιωτικά ελληνικά αεροπορικά μέσα απαγορεύεται να εκτελούν έρευνα και
διάσωση εγγύτερα των 6 ν.μ. των 20 νήσων του Αιγαίου που αναγράφονται στις
Συνθήκες, παρά μόνο στη διεθνή θάλασσα και στον ΔΕΧ.
Ομως και αυτή τη δυνατότητα την έπνιξε ο ΣΥΡΙΖΑ, διότι το
2015 υπέγραψε το Σχέδιο Δράσης (Action Plan) Ε.Ε. – Τουρκίας για το
Μεταναστευτικό, με το οποίο εντέλλεται μόνο η Τουρκία και όχι η Ελλάδα να
εκτελεί περιπολίες στη διεθνή θάλασσα του Αιγαίου για θαλάσσια έρευνα και
διάσωση, με αποτέλεσμα οι εισροές μεταναστών να αυξηθούν δραματικά και η
περιοχή έρευνας και διάσωσης της Ελλάδας να παραχωρηθεί στην Αγκυρα.
Αυτήν τη στιγμή η κυβέρνηση κάνει περιπολίες σε όλη τη
θαλάσσια περιοχή εντός των ορίων του FIR Αθηνών αποκλειστικά και μόνο με το
Λιμενικό Σώμα. Ετσι, ο ΣΥΡΙΖΑ έχει δικαίωμα να αντιδρά όχι για τον φράχτη του
Εβρου, αλλά μόνο όταν η Ν.Δ. αποφασίσει να φτιάξει θαλάσσιο φράχτη στο Αιγαίο,
τον οποίο ανοήτως εξήγγειλε με σημαδούρες ακριβοπληρωμένες από τους Ελληνες,
τις οποίες τις ξήλωσε και τις έχει αποθηκεύσει στο ΥΕΝ!
Με την εξόχως επικίνδυνη πολιτική όλων των κυβερνήσεων η
Αγκυρα δεν θα διστάσει, όταν αυτή κρίνει, να αποξηράνει και να αποστραγγίσει τα
ελληνικά δικαιώματα στο Αιγαίο κυρίως νομικά (ΔΔΧ) και ενδεχομένως αναίμακτα,
και να θέσει θέμα κυριαρχίας των νήσων, αναθεώρησης των Συνθηκών, περιοχή
έρευνας διάσωσης, ΑΟΖ, 10 ν.μ. ΕΕΧ, FIR Αθηνών κλπ. και κυρίως βραχονησίδες, οι
οποίες έχουν ήδη μπει στη δίνη του κυκλώνα.
Ψεύτικη χείρα φιλίας
Η χείρα φιλίας της Τουρκίας που επικαλείται η κυβέρνηση
είναι πλασματική και τούτο διότι από την ημέρα που το ανακοίνωσε, η Αγκυρα με
μπαράζ ασκήσεων στο Αιγαίο έχει δεσμεύσει 21 περιοχές, εκ των οποίων οι 7
εκτελούνται κανονικά με UAVs, που είναι πλέον πιο επικίνδυνα από τα F-16.
Τα τουρκικά αεροσκάφη πράγματι δεν εκτελούν πτήσεις στο
Αιγαίο, όχι λόγω φιλίας, αλλά για να είναι σε ετοιμότητα αν ο Ερντογάν, στην
προσπάθεια διατήρησής του στην εξουσία, αποφασίσει να τα χρησιμοποιήσει σε
βάρος της Ελλάδας κατά την προεκλογική περίοδο, αλλά και για να ρίξει στάχτη
στα μάτια του Μενέντεζ, ώστε να πάρει η Αγκυρα τα F-16 από τις ΗΠΑ.
Η «κυριακάτικη δημοκρατία» παρουσιάζει χάρτη με τουρκικές
ασκήσεις UAV, οι οποίες άρχισαν με την ανακοίνωση περί χείρας φιλίας του
Ερντογάν και θα συνεχιστούν ως το τέλος 2023.
Οπως φαίνεται στον χάρτη, τα τουρκικά UAVs κατακερματίζουν
την ελληνική κυριαρχία σε πλείστες βραχονησίδες του Αιγαίου (Χήνα, Μελαμπιούς,
Χταπόδια κ.λπ.), για τις οποίες το ΥΠΕΞ αδυνατεί να διασφαλίσει την
ελληνικότητά τους και ψευδώς υποστηρίζει ότι παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα με τις
Συνθήκες Λωζάννης και Παρισίων.
Μολονότι τα τουρκικά UAVs εκτελούν κανονικά την άσκηση, το
ΓΕΕΘΑ δεν το αναφέρει στον Πίνακα παραβιάσεων – παραβάσεων. Και τούτο διότι το
σύστημα αεράμυνας αποκαλύπτει μόνο τα UAVs που φέρουν τουρκικό IFF (κωδικός
φίλιου αεροσκάφους) και όχι αυτά που έχουν κλειστό το IFF, όπως κάνουν τα
τουρκικά UAVs. Αποκάλυψη των τουρκικών UAVs με κλειστό το IFF είναι σχεδόν
αδύνατη.
Μπορεί να γίνει στιγμιαία αποκάλυψη στόχου μόνον όταν τα
τουρκικά UAVs πετούν εγγύτερα των 20 ν.μ. από τα ελληνικά ραντάρ και αυτό
εξαρτάται από την ταχύτητα περιστροφής του ραντάρ. Ωστόσο, όπως φαίνεται στον
χάρτη, η διαδρομή και οι περιοχές άσκησης των UAVs εκτελούνται πέραν των 50
ν.μ. από τα ελληνικά ραντάρ Ρόδου, Μυκόνου, Σκύρου και Λήμνου, με αποτέλεσμα να
μην αποκαλύπτονται, ενώ ταυτόχρονα με κλειστό το IFF τα τουρκικά UAV
καταγράφουν τους νεκρούς τομείς αποκάλυψης ιχνών του ελληνικού συστήματος
αεράμυνας για εφαρμογή σε βάρος της Ελλάδας σε περίοδο τυχόν ελληνοτουρκικών
επιχειρήσεων.
Το ελληνικό σύστημα αεράμυνας στέλνει στο ΓΕΕΘΑ τα ίχνη που
αποκαλύπτει και όχι τα ίχνη που δεν αποκαλύπτει, όπως είναι τα τουρκικά UAVs με
κλειστό το IFF, με αποτέλεσμα να παρουσιάζεται η πλασματική εικόνα ότι η Αγκυρα
δεν κάνει παραβιάσεις – παραβάσεις. Αυτή την τεχνική πτήσεων UAV με κλειστό IFF
η Αγκυρα την εφαρμόζει τα δύο τελευταία χρόνια, στέλνοντας στο Αιγαίο
ταυτόχρονα δύο ή περισσότερα UAVs, εκ των οποίων το ένα είναι με κλειστό το
IFF, με αποτέλεσμα το σύστημα αεράμυνας να αποκαλύπτει και αναχαιτίζει μόνο τα
ελάχιστα UAVs με ανοιχτό το IFF.
H κυβέρνηση επαναπαύεται με μια πλασματική και ψευδή εικόνα
«απόλυτης ηρεμίας» στο Αιγαίο, αντί να αναζητεί τρόπους αναβάθμισης της
επιτήρησης του εναέριου χώρου στο Αιγαίο, ώστε να ξέρει τι της γίνεται.
Πηγή: Europost.gr
Δημοσίευση σχολίου