Τι πήρε η Τουρκία για την ένταξη Σουηδίας-Φινλανδίας στο ΝΑΤΟ: Αποκτά πρόσβαση στο Gripen E

Ο Toύρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν κατάφερε να πετύχει μία ακόμα μεγάλη διπλωματική νίκη αφού έσυρε το ΝΑΤΟ και τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής πίσω από τις επιδιώξεις και τις απαιτήσεις του.

Μάλιστα αποτυπώθηκε και σε κείμενο το οποίο σας παρουσιάζουμε όπου εκτός της πλήρους αποδοχής της αντικουρδικής πολιτικής από μέρους της Σουηδίας και της Φινλανδίας μεταξύ αυτών των χωρών και της Τουρκίας δεν θα υπάρχει πλέον εμπάργκο όπλων.

Σε ότι αφορά το εμπάργκο όπλων είναι σαφές ότι πέραν των πολλών αξιόλογων οπλικών συστημάτων που μπορεί να αποκτήσει η Τουρκία από την Σουηδία και την Φινλανδία (κυρίως από την πρώτη η οποία κατασκευάζει και παράγει κυριολεκτικά τα πάντα) θα έχει την δυνατότητα να προμηθευτεί από την Σουηδία το περίφημο μαχητικό Gripen JAS 39E.

Θεωρητικά τουλάχιστον μπορεί να το αποκτήσει και να μην έχει πλέον ανάγκη τις ΗΠΑ για το αν θα ικανοποιήσουν το τουρκικό αίτημα για παραχώρηση 40 νέων F-16 Viper και εκσυγχρονισμό 80 παλαιότερων στο ίδιο επίπεδο.

Άλλωστε ο τουρκικός σχεδιασμός αναζητά ένα μαχητικό-γέφυρα που θα κρατήσει την τουρκική Αεροπορία ανταγωνιστική έναντι της ΠΑ μέχρι να μπορέσει η τουρκική βιομηχανία να παράξει το νέο μαχητικό 5ης γενιάς TF-X.

Mάλιστα το Gripen είναι εκτός από αξιόπιστη λύση και πολύ οικονομική.

Το κόστος ωριαίας χρήσης κυμαίνεται κάτω από τα 5.000 ευρώ. Κάθε ώρα πτήσης του Gripen C/D της προηγούμενης έκδοσης είχε κόστος 4.100 μόλις δολαρίων!

Έναντι 8.000 δολαρίων του F-16C/D Block 50, 9.500 δολαρίων του Mirage 2000, 12.800 δολαρίων του F/A-18C/D Hornet, 30.000 δολαρίων του Tornado και 32.000 δολαρίων του Harrier… 

Πρόκειται κυρίως για αεροσκάφος αεροπορικής υπεροχής.

Το  Gripen E που  είναι η πιο προηγμένη και αναβαθμισμένη έκδοση θεωρείται μία πολύ καλή λύση για την ΤΗΚ ενώ θα μπορούσε να είναι και για την ΠΑ σε συνδυασμό με τα Rafale.

Χρησιμοποιούν κινητήρα turbofan τύπου GE F414G, έχουν μέγιστο ωφέλιμο φορτίο 16.500 κιλά (16,5 τόνους) και μπορούν να αναπτύξουν ταχύτητες 2 Mach.

Έχουν ενσωματωμένο ραντάρ AESA, InfraRed Search and Track System για την παρακολούθηση απειλών σε μεγαλύτερες αποστάσεις, καθώς επίσης και εξαιρετικά προηγμένα συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου και επικοινωνίας που επιτρέπουν στον πιλότο να έχει πιο ολοκληρωμένη επιχειρησιακή εικόνα του πεδίου.

Ειδοποιός διαφορά της έκδοσης μαχητικών Gripen E είναι η δυνατότητα «Συνεργασίας Ανθρώπου και Μηχανής» (Human-Machine Collaboration – HMC) που με απλά λόγια «φιλτράρει» τα τακτικά δεδομένα, παρουσιάζοντας στον πιλότο μόνο τις απαραίτητες και πιο σημαντικές πληροφορίες για το επιχειρησιακό περιβάλλον, με αποτέλεσμα να είναι σε θέση να λαμβάνει κρίσιμες αποφάσεις και να ενεργεί αμέσως κατά την διάρκεια επιχειρήσεων.

To οπλοστάσιό του περιλαμβάνει τους ΑGM-65 Maverick, AFDS, LGBs, LaGS – Laser Guided Sidewinder), Taurus KEPD 350 (ακτίνα 500 χιλιομέτρων).

Σε ρόλο αέρος-αέρος φέρει αμερικανικά και ευρωπαϊκά όπλα (ΑΙΜ-9, ΑΙΜ-120, ΙRIS-T και METEOR και ο νοτιοαφρικάνικος A-Darter).

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα μαχητικά Gripen E είναι μαχητικά 4++ γενιάς, και τα προτίμησαν η Βραζιλία, η Ουγγαρία, η Νότια Αφρική εκτός της Σουηδίας.

Το κόστος του αεροσκάφους κυμαίνεται σήμερα μεταξύ 40 και 60 εκατομμυρίων δολαρίων.

        ΝΕΟ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΟΛΙ.


         Πηγή:pronews.gr

 

Δημοσίευση σχολίου

Copyright © ΝΕΟ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΟΛΙ. Designed by John Tsipas