Επιστολή-βόμβα αποφοίτων του Αρσακείου Ψυχικού: Καταγγέλλουν σεξουαλικές προσβολές κατά μαθητών

 



 

Ζητούν να αναλάβουν οι αρμόδιοι την ευθύνη που τους αναλογεί, με την οριστική απομάκρυνση ορισμένων καθηγητών

 

Mε επιστολή τους προς την Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία, 285 απόφοιτοι του Αρσακείου Ψυχικού, από το 1994 έως και το 2018, ζητούν από όλους τους υπευθύνους/ες, εντός και εκτός Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας να διερευνηθούν τα γεγονότα και οι αποκαλύψεις της τρέχουσας περιόδου αλλά και η σύνδεσή τους με δικαστικές και αστυνομικές έρευνες του παρελθόντος με πρωτοβουλία και του σχολείου για σεξουαλικές, ψυχολογικές ή και λεκτικές προσβολές μαθητών.

 

Ζητούν επίσης να αναλάβουν οι αρμόδιοι την ευθύνη που τους αναλογεί, με την οριστική απομάκρυνση των καθηγητών εκείνων που συστηματικά εκμεταλλεύτηκαν και προσέβαλαν τη γενετήσια αξιοπρέπεια των μαθητών/τριών με την αντιδεοντολογική τους συμπεριφορά, αν ασκούν ακόμα το εκπαιδευτικό λειτούργημα στα Αρσάκεια Σχολεία, απαιτώντας «κάθαρση και διαφάνεια στα Αρσάκεια αλλά και σε όλα τα σχολεία, για τη δικαίωση των μαθητών και των μαθητριών και το καλό των ερχόμενων μαθητικών γενεών».

 

Οι υπογράφοντες αναφέρουν στην επιστολή τους ότι οι πρόσφατες εξελίξεις αναφορικά με τα περιστατικά ψυχικής και σεξουαλικής βίας σε βάρος ανηλίκων, με φερόμενο θύτη εξωτερικό συνεργάτη του Αρσακείου Ψυχικού, ενεργοποίησαν την ευαισθησία και την απωθημένη μνήμη τους και τονίζουν πως μέσω της επιστολής αυτής θέλουν να εκφράσουν τη συμπαράστασή τους προς όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες που υπέστησαν από ​συγκεκριμένους καθηγητές και καθηγήτριες των Αρσακείων σεξουαλικές, ψυχολογικές ή και λεκτικές προσβολές.

 

Ολόκληρη η επιστολή:

 

«Οι πρόσφατες εξελίξεις αναφορικά με τα περιστατικά ψυχικής και σεξουαλικής βίας σε βάρος ανηλίκων, με φερόμενο θύτη εξωτερικό συνεργάτη του Αρσακείου Ψυχικού, ενεργοποίησαν την ευαισθησία και την απωθημένη μνήμη μας. Αποτελούμε μια ομάδα αποφοίτων από το 1994 έως το 2018 με ετερόκλιτες πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές καταβολές. Ωστόσο, η παρούσα παρέμβαση είναι αποτέλεσμα μιας πηγαίας επικοινωνίας που προέκυψε από κοινά μας βιώματα κατά τη φοίτησή μας σε αυτό το σχολείο, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος μιας κοινωνίας που αυτή τη στιγμή συγκλονίζεται από τις αποκαλύψεις.

 

Μέσω της επιστολής αυτής θέλουμε να εκφράσουμε τη συμπαράστασή μας προς όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες που υπέστησαν από συγκεκριμένους καθηγητές και καθηγήτριες των Αρσακείων σεξουαλικές, ψυχολογικές ή και λεκτικές προσβολές, οι οποίες τελούν σε γνώση μας – έχει πέσει στην αντίληψή μας ή έχουμε πληροφορηθεί κάτι από όλα αυτά, ενίοτε δε και όλα.

 

Δεν ζητάμε από τους ανθρώπους που έζησαν τραύματα να τα αναβιώσουν, δεν τους ζητάμε να συμμετάσχουν – εκτός κι αν το επιθυμούν. Τους λέμε μόνο ότι γνωρίζουμε, κατανοούμε και είμαστε δίπλα τους. Είμαστε εδώ για να στηρίξουμε με κάθε τρόπο όποιον και όποια θέλει να μιλήσει.

 

Ως Απόφοιτοι των Αρσακείων Σχολείων καταγγέλλουμε κάθε αρμόδιο καθηγητή/τρια ή υπεύθυνο/η που συγκάλυψε γεγονότα και δεν προστάτευσε, με τις πράξεις ή τις παραλείψεις του, τους μαθητές και τις μαθήτριες. Θέλουμε να γίνει κατανοητό πως δεν αναφερόμαστε σε μεμονωμένα γεγονότα μιας συγκεκριμένης περιόδου, αλλά σε μια διαχρονική νοοτροπία κάποιων στην παντελή έλλειψη παιδαγωγικών ορίων ορισμένων εκπαιδευτικών, που σε καμία περίπτωση δεν συνάδει με τις πρακτικές ενός προστατευμένου σχολικού περιβάλλοντος.

 

Μας εξοργίζουν οι ισχυρισμοί ότι δεν έγινε τίποτα από τα παραπάνω αντιληπτό από το υπόλοιπο εκπαιδευτικό και διοικητικό προσωπικό. Δεν μιλάμε, φυσικά, για όλους και όλες, ούτε αποδίδουμε το ίδιο βάρος στον καθένα. Αν όμως πράγματι οι υπεύθυνοι δεν γνώριζαν τίποτα, θα έπρεπε τουλάχιστον να αναλάβουν την ευθύνη για το ότι δεν φρόντισαν να υπάρχει στη διάθεση των μαθητών και των μαθητριών ο τρόπος για να καταγγελθούν τέτοια περιστατικά.

 

Επίσης, η διοίκηση θα έπρεπε να έχει το θάρρος να λογοδοτήσει για την πραγματοποίηση ορισμένων –όπως αποδεικνύεται– λανθασμένων επιλογών.

 

Με αυτά κατά νου, ζητάμε από όλους τους υπευθύνους/ες, εντός και εκτός Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, τα εξής:

 

Να διερευνηθούν τα γεγονότα και οι αποκαλύψεις της τρέχουσας περιόδου αλλά και η σύνδεσή τους με δικαστικές και αστυνομικές έρευνες του παρελθόντος με πρωτοβουλία και του σχολείου. Για εμάς άλλωστε αποτελεί εδραία γνώση πως δεν πρόκειται για μεμονωμένα περιστατικά.

Να αναλάβουν οι αρμόδιοι την ευθύνη που τους αναλογεί, με την οριστική απομάκρυνση των καθηγητών εκείνων που συστηματικά εκμεταλλεύτηκαν και προσέβαλαν τη γενετήσια αξιοπρέπεια των μαθητών/τριών με την αντιδεοντολογική τους συμπεριφορά, αν ασκούν ακόμα το εκπαιδευτικό λειτούργημα στα Αρσάκεια Σχολεία.

Να δημιουργηθεί σύστημα ανώνυμης αναφοράς περιστατικών που προσβάλλουν την προσωπικότητα και τη γενετήσια αξιοπρέπεια ή θίγουν με άλλο τρόπο την παιδαγωγική εμπειρία των μαθητών/τριών, καθώς και να τεθεί σε εφαρμογή κώδικας δεοντολογίας, ο οποίος θα οριοθετεί τις πρακτικές που είναι αποδεκτές και μη στον χώρο του σχολείου και θα περιγράφει τις νομικές ενέργειες που θα λαμβάνουν χώρα μετά από αναφορές περιστατικών συναισθηματικής και σεξουαλικής παρενόχλησης για την καταπολέμησή τους.

Αυτές οι ενέργειες ιδανικό θα ήταν να συνδυαστούν με τη μέριμνα για την ευαισθητοποιημένη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση των μαθητών.

 

Το σχολείο να ερευνήσει και να συμβάλει στην καταγραφή σχετικών περιστατικών, καθώς και να εξασφαλίσει την ανοιχτή πρόσβαση στα αποτελέσματα των σχετικών διαδικασιών, χάριν διαφάνειας, διασφαλίζοντας την προστασία των προσωπικών δεδομένων των εμπλεκομένων μερών.

Απαιτούμε ΚΑΘΑΡΣΗ και διαφάνεια στα Αρσάκεια αλλά και σε όλα τα σχολεία, για τη δικαίωση των μαθητών και των μαθητριών και το καλό των ερχόμενων μαθητικών γενεών. Στόχος της εκπαίδευσης πρέπει να είναι η διαμόρφωση των παιδιών σε όμορφους ανθρώπους. Την ύστατη στιγμή, ζητάμε η ιστορική Φιλεκπαιδευτική Εταιρεία να μην αποδειχθεί ιστορικά ανεύθυνη.

 

Υπογράφουν Διακόσιοι Ογδόντα Πέντε (285) Απόφοιτοι του Αρσακείου Ψυχικού».

ΝΕΟ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΟΛΙ.

 

Πηγή: newsbomb.gr

Δημοσίευση σχολίου

Copyright © ΝΕΟ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΟΛΙ. Designed by John Tsipas