ΠΕΡΙΟΡΙΣΕ ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ σου σε 15 ΛΕΞΕΙΣ, για να ΚΑΝΕΙΣ ΤΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ!

 



Για να κάνεις μια τέλεια παρουσίαση, περιόρισε το μήνυμά σου σε 15 λέξεις

Είναι πιο εύκολο από όσο νομίζεις.

Tricia Brouk, Σκηνοθέτης-Συγγραφέας

 

Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Πόσο σημαντική είναι η αρχή της ομιλίας σου.

-Πώς πρέπει να αντιμετωπίζουν μια δημόσια ομιλία οι εσωστρεφείς.

 

Η δημόσια ομιλία χωρίς άγχος έχει να κάνει με τη διαχείριση του άγχους σου. Πρέπει να ξέρεις τις τεχνικές της δημόσιας ομιλίας. Δουλεύοντας για 2 χρόνια στην παραγωγή των TEDx και 27 χρόνια στον κινηματογράφο, την τηλεόραση, το θέατρο και τη διοργάνωση events, έχω δουλέψει με εκατοντάδες ομιλητές και με ηθοποιούς, όπως η Kate Winslet, ο Christopher Walken, η Susan Sarandon και ο αποθανών James Gandolfini. Όλοι οι ομιλητές και οι ηθοποιοί με τους οποίους συνεργάστηκα βασίζονται σε μια τεχνική, όταν μπαίνουν στη σετ ή ανεβαίνουν στη σκηνή. Δεν ελπίζουν απλά ότι θα συνδεθούν με τη σκηνή ή με τον συμπρωταγωνιστή τους. Το ίδιο ισχύει και για όποιον μιλάει δημόσια. Ακόμα κι αν δεν κάνεις εξαιρετικές ομιλίες κάθε φορά, μπορείς να μάθεις να εφαρμόζεις την τεχνική και κατ’ επέκταση να γίνεις ένας ατρόμητος ομιλητής. Αλλά το άγχος σου δεν είναι το μόνο πράγμα που πρέπει να διαχειριστείς. Γι’ αυτό:

 

Μάθε να ξεκινάς σωστά

Όταν καταλάβεις και βελτιστοποιήσεις την αρχή, θα προχωρήσεις στα επόμενα στάδια και αυτό θα σου δώσει αυτοπεποίθηση κάθε φορά που ξεκινάς μια ομιλία. Ξεκίνα με την ιδέα και γιατί είσαι το κατάλληλο άτομο να βρίσκεσαι στη σκηνή και να μιλήσεις για το θέμα. Ακόμα κι αν το θέμα είναι μεγάλο, φρόντισε να το επικοινωνήσεις σε λιγότερες από 15 λέξεις. Οι διοργανωτές είναι απασχολημένοι και δεν έχουν χρόνο να δουν τα κείμενα. Μοιράσου μόνο ό,τι το κοινό μπορεί να αποκομίσει, καθώς και την παγκόσμια επίδραση της ομιλίας. Μην αφήνεις το πιο σημαντικό κομμάτι της ομιλίας σου για το τέλος, οι άνθρωποι μπορεί να σταματήσουν να διαβάζουν μέχρι το τέλος. Και μην προσπαθήσεις να πουλήσεις το βιβλίο ή την επιχείρησή σου πριν κλείσεις την ομιλία. Αν θες να πουλήσεις από τη σκηνή, συζήτησέ το αφού την κλείσεις.

 

Μάθε το ακροατήριό σου

Όταν κάνεις έρευνα για το κοινό σου αρκετά νωρίτερα, έχεις την ευκαιρία να γράψεις την ομιλία σου στη γλώσσα που το κοινό σου μιλάει. Για παράδειγμα, αν μιλάς σε ένα πάνελ, μπορείς να μιλάς με μεγαλύτερη οικειότητα στο κοινό. Αν βρίσκεται σε ένα event με μεγαλύτερη ενέργεια, η γλώσσα σου μπορεί να το αντικατοπτρίζει αυτό -μπορεί να διασκεδάσεις το κοινό ακόμα περισσότερο. Αν βρίσκεσαι σε μια εκδήλωση που απευθύνεται σε επαγγελματίες, μπορείς να χρησιμοποιήσεις πιο τεχνικούς όρους. Το να μιλάς την ίδια γλώσσα με το κοινό σου αυξάνει τις πιθανότητες να σε ακούσουν, να σε καταλάβουν και να εμπνευστούν από σένα. Είναι πιο πιθανό να συνδεθείς μαζί τους συναισθηματικά. Αν πας σε μια εκδήλωση απροετοίμαστος, είναι σίγουρο ότι θα αποτύχεις και θα τους δεις να παίζουν με τα κινητά τους.

 

Μάθε ποιος είναι ο στόχος σου

Για να έχουν μια αυθεντική σκηνή, οι ηθοποιοί πρέπει να γνωρίζουν τι πρέπει να πάρουν από τον συμπρωταγωνιστή τους και θέλουν να είναι πιστευτοί όταν το παίρνουν. Αφορά την αυθεντικότητα. Ακόμα κι αν το κοινό πιθανώς να μην αντιδράσει σε σένα όσο μιλάς, βρίσκεσαι στην ίδια σκηνή με αυτό και όταν έχεις ξεκάθαρο στόχο ως προς το τι θες και πώς θα το πάρεις, θα είσαι πιο πιστευτός και σαγηνευτικός στη σκηνή, άρα θα χτίσεις την αυτοπεποίθησή σου, ως ομιλητής. Σκέψου το στόχο της ομιλίας σου. Ίσως ο στόχος σου είναι πείσεις τους θεατές να δωρίσουν για έναν αξιόλογο σκοπό ή να μιλήσουν για τις ιδέες σου. Αν θες το κοινό να δεχτεί τις ιδέες σου ή να αλλάξει την άποψή του σχετικά με κάτι, πώς θα τα καταφέρεις; Μπορείς να εμπνεύσεις, να κινητοποιήσεις, ή ακόμα και να τους τρομάξεις να αλλάξουν γνώμη. Αλλά δεν μπορείς να κάνεις τίποτα από όλα αυτά, αν δεν ανακαλύψεις ποιο θες να είναι το τελικό αποτέλεσμα.

 

Μάθε τη διαφορά μεταξύ μιας καλής και μιας κακής ομιλίας

Μια καλή ομιλία έχει φρέσκο και καλογραμμένο περιεχόμενο, με ξεκάθαρη δομή που οδηγεί κάπου. Μια καλή ομιλία είναι πολλές φορές προβαρισμένη, ώστε δεν χρειάζεσαι καν τις σημειώσεις και είσαι έτοιμος να μοιραστείς το περιεχόμενο ελεύθερα στη στιγμή. Μια καλή ομιλία είναι όταν το κοινό θέλει να υιοθετήσει τις ιδέες σου στο τέλος της. Από την άλλη πλευρά, μια κακή ομιλία δεν έχει ξεκάθαρο στόχο και δομή, τελειώνει πάνω από μία φορές και είναι απολογητική. Μια κακή ομιλία είναι πολλές φορές προβαρισμένη που ακούγεσαι σαν ρομπότ ή τόσο απροβάριστη που κάνεις πολύ συχνά λάθη και χάνεις την προσοχή του κοινού.

 

Μάθε τον εαυτό σου

Η δημόσια ομιλία είναι δύσκολη δουλειά. Απαιτεί χρόνο και σε εξουθενώνει συναισθηματικά και σωματικά –ειδικά αν είσαι εσωστρεφής. Αλλά οι εσωστρεφείς μπορούν να γίνουν πολύ καλοί ομιλητές εξασκώντας τη δημόσια παρουσία τους. Πήγαινε σε εκδηλώσεις και μίλα με άλλους. Αν είσαι ομιλητής, πάρε λίγο χρόνο να καθίσεις, να κάνεις διαλογισμό και να ανακτήσεις τις δυνάμεις σου. Αν είσαι εξωστρεφής, φρόντισε να κάνεις οικονομία στη φωνή σου πριν ανέβεις στη σκηνή και μπορείς να κοινωνικοποιηθείς μετά την ομιλία.

 

Η δημόσια ομιλία χωρίς άγχος είναι το άθροισμα πολλών πραγμάτων, δεν είναι μόνο οι πεταλούδες στο στομάχι σου. Αν δεις τη δημόσια ομιλία ως μοίρασμα ιδεών, καθώς και ως επιχείρηση και κατανοήσεις τι κάνει αυτήν την ανταλλαγή επιτυχημένη, η αυτοπεποίθησή σου θα βελτιωθεί ανάλογα με τις πόσες φορές τα πας τέλεια, πάνω και κάτω από τη σκηνή. 

 

 

ΝΕΟ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΟΛΙ.

 Πηγή: thriveglobal.gr

 

Δημοσίευση σχολίου

Copyright © ΝΕΟ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΟΛΙ. Designed by John Tsipas